Skuteczne nośniki reklamy zewnętrznej

Reklama zewnętrzna jest popularną formą marketingowego przekazu, która pozwala na dotarcie do potencjalnego klienta poza miejscem jego zamieszkania. Dlatego reklama w tej formie określana jest również mianem „outdoor” lub „out of home”. Jakie znamy skuteczne nośniki reklamy zewnętrznej?

Nośniki reklamy zewnętrznej mogą być bardzo różne. Jeżeli weźmiemy pod uwagę nośniki najczęściej stosowane na polskim rynku, do najpopularniejszych produktów należą m.in.:

  • Afisz — większa forma plakatu. Afisz charakteryzuje minimalizm graficzny i mocno informacyjny charakter.
  • Banner reklamowy zewnętrzny — duża reklama zewnętrzna w formie druku treści reklamowej na specjalnej płachcie, do wieszania na przykład na płotach i bramach.
  • Billboard — jedna z najbardziej rozpoznawalnych form nośników reklamy zewnętrznej. Przez billboard rozumiemy specjalną tablicę reklamową, umieszczaną na odpowiednich konstrukcjach, najczęściej w pobliżu ruchliwych ulic, ale też na ścianach bloków.
  • Car wrapping — mobilna reklama zewnętrzna umieszczana na samochodach. Pojazdy są oklejane specjalnymi foliami z elementami graficznymi.
  • Citylight — zewnętrzna forma reklamy w postaci wewnętrznie podświetlanej tablicy, widywana na przystankach autobusowych.
  • Infoscreen — w pełni kolorowy ekran telewizyjny dużych rozmiarów, który najczęściej umieszcza się na ścianach obiektów.
  • Mobil — inna forma reklamy mobilnej. To dwustronny nośnik reklamowy znajdujący się na specjalnej platformie wyposażonej w koła, która jest przymocowywana do auta podobnie jak przyczepa.
  • Neon — świetlna reklama zewnętrzna w formie tekstowej.
  • Plakat — nośnik reklamy zewnętrznej umieszczany w różnych miejscach, najczęściej drukowany na specjalnym papierze.
  • Reklama wielkoformatowa — reklama liczona od powierzchni 100 mkw. Najczęściej jest spotykana na ścianach dużych obiektów, mając formę np. siatki winylowej czy pełnego winylu.
  • Strip — podświetlany kaseton reklamowy umieszczany na dachu kiosku lub innego punktu handlowego.
  • Szyld — najczęściej umieszczany przy wejściu do danej firmy. Szyld często wystaje poza obrys ściany.

Jak widzisz, nośniki reklamy zewnętrznej są bardzo różne, a swoje produkty, usługi czy samą markę możesz reklamować na wiele sposobów. Jeżeli szukasz trwałego, profesjonalnie przygotowanego i zadrukowanego nośnika reklamy outdoor, zapraszamy do kontaktu.