Jeżeli czytasz ten artykuł, na pewno zastanawiasz się, jak stworzyć dobre logo. Skoro interesuje Cię znak graficzny zgodny z zasadami trafionego projektu logo, pamiętaj, aby skupić się na kilku jego cechach charakterystycznych.
Na świecie są miliony przykładów projektów logo. Jeżeli chcesz, aby Twój znak był rozpoznawalny, musisz wiedzieć, jak stworzyć dobre logo, a więc projektować go zgodnie z zasadami i najważniejszymi cechami charakterystycznymi znaku graficznego.
Przede wszystkim znak graficzny powinien być stosunkowo prosty i musi zapadać w pamięć. To najlepszy sposób, aby użytkownicy skojarzyli markę z logo. Im jest ono bardziej skomplikowane, tym będzie trudniejsze w odtworzeniu, a także w mniejszym stopniu zaangażuje odbiorców. Co więcej, mocno skomplikowany projekt może nie być czytelny na małych nośnikach, na przykład ikonach w telefonie.
Logo musi być autentyczne i niepowtarzalne. Znak ma nadawać marce osobisty, własny charakter. Brak wyróżniającego się logo może oznaczać trudności z rozpoznaniem marki, kiedy klienci będą ją mylić z innymi firmami, stawiając na produkty lub usługi konkurencji.
Logo jest prezentowane na materiałach różnej wielkości, od dużych nośników reklamowych po niewielkie gadżety. Najważniejsze, aby zawsze było czytelne, dobrze prezentując się w różnych rozmiarach, tak na nośnikach zewnętrznych, jak i w różnych aplikacjach, w mediach i na materiałach drukowanych.
Znak graficzny musi wyglądać dobrze niezależnie od tego, w jakiej formie zostanie użyty. Funkcjonalność jest kluczem do sukcesu. Dlatego należy je zaprojektować w programie do grafiki wektorowej, co pozwoli skalować logo do dowolnej wielkości.
Zadbaj, aby Twoje logo było spójne z wizerunkiem firmy, oddając wartości i cechy ważne dla marki. O ile logo nie musi bezpośrednio nawiązywać do branży, powinno do niej pasować. Jeżeli nie chcesz, aby na projekcie znalazł się najbardziej charakterystyczny dla Twojej branży symbol, zadbaj, aby logo było spójne ze stylem reprezentowanym przez firmę.
Logo musi być interesujące. Jeżeli zapada w pamięć, jest proste i łatwe do opisania, osiągnąłeś sukces. To trudna cecha do nadania, ale na tyle wysoko ceniona, że warto dążyć do stworzenia charakterystycznego, budzącego zainteresowanie znaku graficznego.
Wszystkich pięć zasad jest kluczowych, jeżeli zastanawiasz się, jak stworzyć dobre logo. Jeżeli nie czujesz się na siłach, a chcesz mieć pewność, że logo będzie oryginalne, proste i zapadnie w pamięć użytkownikom, jednocześnie oddając wyznawane przez Twój brand wartości i zasady, zgłoś się do Acaro. Z miłą chęcią zaprojektujemy logo Twojej firmy!